Robert Sawatzky
Jan 09, 2019

Edelman APAC vice-chair Rupen Desai departs

Former MullenLowe Asia-Pacific leader to leave post in March, after just two years.

Edelman APAC vice-chair Rupen Desai departs

Edelman's executive vice chairman for Asia-Pacific, Middle East and Africa is leaving his role in March. An internal announcement has been made at the PR agency, Campaign has learned. 

Desai told Campaign the past two years have been "interesting", noting it has been "hard work and a lot of fun."

The agency veteran was brought-in to lead Edelman just two years ago, after a 20 year career at Lowe + Partners, now MullenLowe, that spanned Mumbai, Dubai, Beirut, London, Bangkok and Singapore.

"I came in to build a strong integrated brand practice in the region," Desai shared in a written statement to Campaign. "Leading the integrated teams across creative, planning, digital, PR, social and brand communications has been a great experience. I am really proud of the teams and work I leave behind."

During his time at Edelman the agency has won lead assignments with clients such as Arla, Unilever, Johnson & Johnson and Direct Asia.

One key highlight for Desai was championing Edelman’s Women’s leadership network for the region. It is not yet known where Desai might land next.

Campaign's request for comment to Edelman had not yet been returned by the time of publication. 

(This article first appeared on CampaignAsia.com)

Source:
Campaign India

Related Articles

Just Published

17 minutes ago

Hansa, Republic respond to accusations of illegal ...

Hansa states that the last time it bought advertising space from Republic TV was in 2018

3 hours ago

WICCI launches PR and digital marketing council

Will be led by Kavita Lakhani, executive director, Lintas Live

7 hours ago

Edelweiss MF uses Kabaddi analogy for 'Balanced ...

Watch the film conceptualised by TBWA-DAN here

7 hours ago

Editors Guild of India issues statement on the ...

The association is 'pained to see FIRs being filed against journalists at Republic TV' but also questioned the channel's reporting